To już kolejny raz członkowie tutejszego oddziału PZERiI pojechali do basenów termalnych znajdujących się przy samej drodze nad potokiem Oravica w Słowacji.

Trzydniowa wycieczka w dniach od 17. 09. do 19. 09. 2018 - oprócz basenów termalnych - miała w planie zwiedzanie Zamku Orawskiego oraz spływ tratwami rzeką Orawicą. Jednakże głównym celem wycieczki było "Moczenie się" w wodach termalnych.

Grupa wycieczkowiczów liczyła tym razem tylko 27 osób i do dyspozycji podjechał tradycyjnie pod "Karolinkę" mniejszy autobus co później okazało się było bardzo korzystne bo nie miał problemów z manewrowaniem. Po drodze do term zatrzymaliśmy się z Zakopanem. No i oczywiście - Krupówki.

Ulica Krupówki liczy obecnie tysiąc sto metrów. Jej nazwa pochodzi od polany Krupówki, przez którą ulica ta przebiega. Polana znajdująca się mniej więcej w jej centralnej części, należała niegdyś do rodziny Krupowskich.
Będąc w Zakopanem każdy turysta przynajmniej raz przejdzie się po Krupówkach - co i my zrobiliśmy, by spojrzeć na liczne witryny sklepowe i stragany oraz poczuć mieszankę kultury góralskiej i miejscowego folkloru.

Zakwaterowanie mieliśmy zarezerwowane w "Zielonym Domku" w miejscowości Vitanowa. Przyjechaliśmy nieco za wcześnie i musieliśmy poczekać na Panią, która nam miała przydzielić pokoje.

Po zakwaterowaniu - mając jeszcze dużo czasu do obiadokolacji - udaliśmy się do term. Przy drodze z Vitanovej do Zuberca ciągnie się Kotlina Orawicka. W osadzie turystycznej Oravice znajdują się właśnie nasze docelowe baseny termalne.

Baseny termalne znajdują się przy samej drodze nad potokiem Oravica.

Na drugi dzień po śniadaniu udajemy się na zwiedzanie zamku. Zamek Orawski na Słowacji, górujący nad miejscowością o nazwie Orawskie Podzamcze. Wznosi się na skale, 112 metrów nad lustrem rzeki Orawy. Położony jest niedaleko granicy Polski (od Przełęczy Glinka ok. 37 km, zaś od Przełęczy Glinne ok. 40 km).

Nie wszyscy udali się na zwiedzanie zamku. Powyżej grupa 12+fotografujący, którzy zwiedzili zamek.

Również chętnych płynięcia tratwą było tylko 12 osób. Spływy tradycyjnymi drewnianymi tratwami organizuje firma Tandem s.r.o. Spływ z Hornej Lehoty do Orawskiego Podzamku trwa ok. 1 godz. (zależy od szybkości prądu rzeki).

Wspólne zdjęcie z sympatycznymi flisakami na tle rzeki Orawy oraz zamku.

W trzecim dniu naszej wycieczki ponownie moczymy się w wodach termalnych. Kąpielisko Termalne ORAVICE znajduje się ok. 7 km od Pensjonatu. Są to stare ale odnowione baseny. Jest tu nowe zaplecze sanitarne i szatnie. Wokół basenów ułożono płytki. Wszędzie czyściutko. Duża liczba drewnianych leżanek umożliwia kąpiącym się odpoczynek.

Na terenie ośrodka są gabinety zabiegowe. Na miejscu w bufetach jedzonko i napoje. Wewnątrz stylowego budynku socjalnego jest elegancka restauracja. Jest tu naprawdę fajnie. Poza ogrodzeniem znajdziemy lokale, w których serwują potrawy regionalne. Dzięki funduszom z UE został uregulowany potok. Pobudowano też mostki.

W drodze powrotnej zatrzymujemy się, aby zrobić zakupy miejscowych serów owczych.

Szybko do autobusu i jedziemy do domu!

W naszej Galerii Zdjęć TUTAJ możesz zobaczyć więcej zdjęć z tego spotkania.
Po kliknięciu - powyżej - na słowo Tutaj otworzy się widok miniatur zdjęć.
Kliknij po prostu na wybraną miniaturę a po kilku sekundach uruchomi się pokaz zdjęć.